Promocja w stolicy

Na początku kwietnia w Warszawie odbyła się konferencja prasowa, której głównym tematem była prezentacja walorów turystycznych miasta i gminy Połczyn-Zdrój.

Promowanie naszego kurortu w stolicy było możliwe dzięki zaproszeniu za strony Stowarzyszenia Dziennikarzy Podróżników „Globtroter” – jest to organizacja zrzeszająca redaktorów zajmujących się turystyką. W spotkaniu w hotelu „Gromada” uczestniczyła burmistrz Barbara Nowak, Jan Koman – prezes Uzdrowiska Połczyn S.A., Grzegorz Szymański – prezes firmy AgroBrusno, przedstawiciele Konsorcjum Doradczego „ProLandia” oraz około sześćdziesięciu dziennikarzy.

Burmistrz Połczyna-Zdroju scharakteryzowała walory turystyczne naszej gminy a także omówiła zagadnienia związane z tworzeniem produktu turystycznego prowadzone wspólnie z gminami Czaplinek i Barwice. –Obszar położony w trójkącie, którego wierzchołki stanowią miasta Połczyn-Zdrój, Czaplinek i Barwice posiada walory sprzyjające rozwojowi turystyki a zadaniem podjętym przez trzy samorządy jest wyposażenie tego terenu w odpowiednią infrastrukturę – szlaki pieszo-rowerowe, tablice informacyjne, parkingi, wieże widokowe itp. ­–powiedziała Barbara Nowak.

Sukces stworzenia nowego produktu turystycznego jest uzależniony od przyjęcia właściwej strategii marketingowej. To zadanie zostało powierzone firmie specjalizującej się w budowaniu wizerunku regionów. Z tego względu po wystąpieniu burmistrz Połczyna-Zdroju głos zabrali przedstawiciele Konsorcjum Doradczego „ProLandia”, którzy opowiedzieli dziennikarzom o koncepcji działań promocyjnych mających sprawić, że turyści jadący przez nasz region z Wielkopolski nad morze zainteresują się ofertą okolic Połczyna-Zdroju.

W podobnym tonie wypowiedział się Grzegorz Szymański, prezes firmy AgroBrusno, która od pewnego czasu mocno inwestuje w turystykę. Prezes Szymański będący również właścicielem pensjonatu „Żurawiec” podkreślił, że do czerpania korzyści z branży turystycznej nie wystarczy jedynie piękna przyroda, ale konieczne jest zastosowanie rozwiązań ułatwiających turystom dostęp do najważniejszych atrakcji. Podkreślił także, że działania prowadzone obecnie w celu stworzenia produktu turystycznego to właściwy kierunek spełniający oczekiwania podmiotów z branży turystycznej gospodarujących na przedmiotowym terenie.

Ostatnim punktem warszawskiej konferencji była prezentacja przeprowadzona przez Uzdrowisko Połczyn S.A. Pracownice Działu Marketingu przedstawiły ofertę spółki w zakresie świadczonych usług a prezes Jan Koman omówił prowadzone obecnie w spółce inwestycje – budowa ośrodka SPA przy Zakładzie Lecznictwa Uzdrowiskowego „Gryf”.

Dziennikarze, którzy przybyli na konferencję mieli okazję skosztować produktów z Połczyna-Zdroju i okolic m.in: miodu drahimskiego, chleba z Koprzywna, wędzonych ryb ze Starego Drawska i piwa z połczyńskiego browaru.

Dzięki konferencji można spodziewać się publikacji na temat naszego miasta w ogólnopolskich czasopismach turystycznych.