Bank funduje wycieczkę

Relacja z wycieczki szkolnej, która odbyła się dzięki dotacji Fundacji Bank Dziecięcych Uśmiechów BZWBK.
W dniu 13.05.2008 r. odbyło się przekazanie czeku dla klas trzecich gimnazjum w Redle. Czek został przekazany na ręce przedstawicieli klas : Dominiki Gumowskiej i Huberta Szweda. Na zakończenie spotkania z dyrektorem Banku BZWBK panem Henrykiem Grusza zostało zrobione pamiątkowe zdjęcie. Podczas uroczystego wręczenia czeku obecny był także pan dyrektor ZSP w Redle pan Maciej Szwed oraz kilku nauczycieli.

Z dofinansowania, które dostaliśmy pojechaliśmy na dwudniową wycieczkę do Malborka, Fromborka i Pieniężna. W Malborku zwiedziliśmy zamek krzyżacki. po którym oprowadził nas fajny przewodnik. Następnie wyruszyliśmy w trasę do Pieniężna gdzie czekał nas nocleg, w Seminarium Duchownym ojców Werbistów. Po kolacji odbyło się ognisko, na którym mogliśmy się posilić kiełbaską, a także rozerwać się grając w piłkę nożną lub siatkówkę. W drugi dzień swe wojaże rozpoczęliśmy od obejrzenia pamiątek w muzeum etnograficznym ojców Werbistów, które przywieźli z całego świata. Kolejnym punktem wycieczki był Frombork, gdzie pracował i tworzył Mikołaj Kopernik. Podziwialiśmy piękny widok z wieży na zalew Wiślany, zobaczyliśmy także seans w Planetarium o gwiazdozbiorach. Później zwiedzaliśmy piękną gotycką Katedrę Fromborską, gdzie mieliśmy okazję posłuchać słynnych organ. W drodze do domu zajechaliśmy do mini zoo. W autobusie dzięki pani Renacie, która zadbała o płytę DVD oglądaliśmy film związany z wycieczką pt.” Pan samochodzik i templariusze”. Do Redła dojechaliśmy zgodnie z planem, czyli o godzinie 20.00.

Bardzo miło wspominamy tę wycieczkę, ponieważ mogliśmy zobaczyć, co zostawili nasi przodkowie i zarazem dziękujemy za to, że dzięki Waszej fundacji mogliśmy bardziej poznać naszą ojczyznę, która zawiera dużo ciekawych miejsc.
Uczniowie klas IIIa i IIIb
Publicznego Gimnazjum w Redle wraz z wychowawcami
p. Magdaleną Stempnik oraz p. Renatą Bzych- Grusza.